Translations:Update request/13/nl

Uit Wazeopedia Nederland
Versie door FuzzyBot (overleg | bijdragen) op 15 mei 2025 om 08:45 (Bezig met het importeren van een nieuwe versie uit een externe bron)
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)


Conversatie
De conversatie begint met jouw eerste reactie: doorgaans vragen om informatie. Als de melder niet reageert, moet er een vriendelijke herinnering worden gestuurd. Eventueel een tweede herinnering. Hierna kan de UR worden afgesloten met Markeer als niet geïdentificeerd. Als de melder op uw antwoord reageert, kan het probleem mogelijk opgelost worden. Misschien is een uitleg voldoende, soms moet de kaart worden gecorrigeerd. Als het probleem is opgelost, kan de UR worden afgesloten met Markeer als opgelost.

In de e-mail die naar de melder gaat staat al standaard: Je kan antwoorden via de Waze-app of [link] in de Waze Map Editor. Reageren op deze e-mail is niet mogelijk, dit is een no-reply adres. Heb je nog andere vragen over Waze of wil je dit probleem verder bespreken, meld je dan even aan op ons Slack-kanaal.

Eerste antwoord:

  • Bedank de gebruiker voor het melden van het probleem.
  • Geef de straatnaam/wijk aan zodat de melder weet waar hij/zij de melding gemaakt heeft. (Dit kan verschil maken bij meerdere meldingen op die dag door deze melder.)
  • Vermeld de dag en tijd wanneer uw reactie niet op de dag van de UR is.
  • Vraag om meer informatie die nodig is om deze UR op te lossen.
  • Onderteken met uw naam en een optioneel e-mailadres.


Procedure

  • Eerste antwoord > Eerste herinnering na 3 dagen > Eventueel een tweede herinnering 3 dagen later > Markeer als Niet geïdentificeerd 3 dagen later.
  • Reageer op de melder zijn antwoorden totdat een conclusie is bereikt > Markeer als opgelost 3 dagen later om de melder de gelegenheid te geven tot een laatste reactie.


Etiquette
Een UR-dialoog wordt in principe door twee deelnemers gevoerd: de melder en de reageerder. Een derde partij mag alleen inbreken in de dialoog om urgente assistentie te bieden dan wel wanneer de tijdstermijnen zijn overschreden. Het bieden van assistentie dient zo veel mogelijk buiten de UR dialoog gehouden te worden: gebruik hiervoor een open kanaal in Slack.

  • Reageer altijd vriendelijk, behulpzaam.
  • Gebruik geen jargon
  • Houd uw reacties kort en to the point.