Translations:U-turn/1/en: verschil tussen versies

Uit Wazeopedia Nederland
Kamonu (overleg | bijdragen)
Nieuwe pagina aangemaakt met '==U-turn== right|330px Two-way segments also show the small U-turn arrow icon at both ends of the segment. This is, as the name suggests, used to prevent/enable Waze to use an end node of a segment as a U-turn if necessary.<br> <br> The default rule in the Netherlands: U-turns must be disabled: File:Wme_u-turn_restricted.png.<br /> <br /> Remember that Waze is used in all kinds of cars, big and small, driven by drivers with vary...'
 
(geen verschil)

Huidige versie van 30 mrt 2025 om 12:30

Informatie over bericht (bijdragen)
Dit bericht heeft geen documentatie. Als u weet waar of hoe dit bericht wordt gebruikt, dan kunt u andere gebruikers helpen door documentatie voor dit bericht toe te voegen.
Berichtdefinitie (U-turn)
==U-bocht==
[[File:U-turn-example.png|right|330px]]
Tweerichtingssegmenten tonen ook het kleine U-bocht-pijlpictogram aan beide uiteinden van het segment. Dit wordt, zoals de naam al doet vermoeden, gebruikt om te voorkomen/in staat te stellen dat Waze, indien nodig, een eindknooppunt van een segment als een U-bocht gebruikt.<br>
<br>
De standaardregel in Nederland: U-bochten moeten worden uitgeschakeld: [[File:Wme_u-turn_restricted.png]].<br />
<br />
Bedenk dat Waze gebruikt wordt in allerlei auto's, groot of klein, bestuurd door chauffeurs met uiteenlopende ervaring en talent, met of zonder aanhanger. Bedenk ook dat we nooit weten wat de verkeerssituatie is op het moment dat een Wazer ergens rijdt.<br>
We zijn daarom extreem terughoudend met het toestaan van U-turns. En als we dat al doen dan alleen op plekken waar er voldoende ruimte is om een U-turn in één vloeiende beweging te maken. Vaak is dat alléén mogelijk als er een verbindingssegment van voldoende lengte tussen 2 wegen aanwezig is.<br>

U-turn

Two-way segments also show the small U-turn arrow icon at both ends of the segment. This is, as the name suggests, used to prevent/enable Waze to use an end node of a segment as a U-turn if necessary.

The default rule in the Netherlands: U-turns must be disabled: .

Remember that Waze is used in all kinds of cars, big and small, driven by drivers with varying experience and talent, with or without a trailer. Also remember that we never know what the traffic situation is at the moment a Wazer is driving somewhere.
We are therefore extremely reluctant to allow U-turns. And if we do that, then only in places where there is enough space to make a U-turn in one smooth movement. Often that is only possible if there is a connecting segment of sufficient length between 2 roads.